Comment

Jij bent degene die de waarde bepaalt.

jijbepaalt.png

Probleem: je wilt iets aanschaffen, maar je weet niet of het je geld waard gaat zijn. Hierdoor weet je van te voren dus niet of je er tevreden mee zult zijn. De oplossing lijkt achteraf betalen, maar zelfs dan heb je nog geen zekerheid of het bedrag dat gevraagd wordt, de waarde van het product weerspiegeld. 

Omdat ik geloof in goed werk voor een goede prijs, doe ik het anders: Ik doe het werk en jij bepaalt achteraf wat het waard is. Schrijf ik de tekst voor je folder op een geweldige manier, of tik ik dat persbericht dat jij snel nodig hebt nog ruim voor de deadline? Dan bepaal jij de waarde op basis van jouw ervaring en de kwaliteit van het afgeleverde product. Natuurlijk kun je me ervoor betalen in cash, maar je kunt me ook op vakantie sturen naar New York, of misschien heb jij een beter plan en ga je mij promoten bij al jouw klanten. Het kan allemaal. Het gaat er simpelweg om dat je een goed product krijgt en dat jij ervoor geeft wat het in jouw ogen waard is.

Lijkt het je leuk om op deze manier samen te werken? Neem dan contact met mij op.

 

 

 

Comment

Comment

Nieuwe site: Nitch.nl

nitch

Het is alweer een tijdje terug dat er iets gepost is op deze blog, maar dat heeft een goede reden. Ik ben namelijk hard aan het werk geweest met mijn nieuwe site Nitch.nl. Een site voor mannen die awesome dingen kunnen waarderen. Het is een flinke onderneming om zoiets goed op te zetten en het kost wat tijd om daarbij de social media kanalen ook goed te runnen. Maar aan de andere kant geeft het mij de mogelijkheid om al mijn kennis toe te passen en op niveau te houden. Het is dan ook fijn om te laten weten dat de site langzaam maar zeker doorgroeit.

Neem er vooral even een kijkje en zie wat er gebeurt. Wie weet vind je het wat en heb je er een nieuwe favoriete site bij, maar misschien vind je het helemaal niets. Dat kan natuurlijk ook. 

Comment

Comment

Weer wat nieuws!

Het lijkt misschien wel dat er niets gebeurt bij Brand Driver, maar niets is minder waar. Ik maak nog steeds met regelmaat filmpjes voor Driving-Dutchman.com. Daar is vorige week weer een nieuwe bij gekomen. Een van een Mercedes Benz GLA. Je kunt hem hieronder bekijken. Oh, en laat dan ook gelijk even weten wat je ervan vindt.

Comment

Comment

Mobiel is niet de toekomst.

 

Overal lees je waarom mobiel de toekomst wordt, hoe mobiel het belangrijkste platform gaat worden. Maar dat is niet zo. Mobiel gaat niet het belangrijkst platform worden, het IS het belangrijkste platform.

Kijk maar eens om je heen wanneer je op straat loopt. Heel veel mensen lopen met het hoofd voorover gebogen met de ogen gericht op een klein schermpje in de hand. Ze zijn aan het Whatsappen, een locatie aan het zoeken waar ze even lekker een broodje kunnen eten, of god weet wat ze aan het doen zijn. Het beeld is nog veel erger wanneer je in met het openbaar vervoer reist. Een aantal mensen leest een krantje, maar het gros heeft de ogen op het kleine scherm in hun handen. Het punt is dat men niet meer bezig is met wat er om hen heen gebeurt. Hetzelfde geldt voor televisiekijkende mensen. Er is altijd een 'second screen' in de buurt. Als het programma ook maar even verveelt of als de reclame start, dan is het 'second screen' heel snel het first screen. 

Het lijkt er in mijn ogen dan ook op dat dit soort 'mobiel is de toekomst' artikelen een mooie vorm zijn van het voor jezelf goed praten. Het voor jezelf goed praten dat je nog niet bezig bent met mobiel, of dat je er steeds niet aantoe komt. Maar iedereen wist bij de komst van de eerste iPhone al dat mobiel de toekomst zou worden, maar jaren later is dit blijkbaar nog onveranderd. Mobiel is het nu, het is alleen nog tijd dat iedereen zich daarop aanpast. 

 

 

Comment

Comment

Blog: Marketing is niet zo makkelijk meer

Hierbij een wake-up call aan iedereen die denkt dat marketing makkelijk is, dat het er wel even naast gedaan kan worden. Dat is het niet meer. Het binnenhalen van ladingen klanten door het plaatsen van een advertentie gebeurt niet meer. Ook het uitzenden van een prachtige tv-commercial heeft niet meer hetzelfde effect als vroeger. Het is ook heel simpel uit te leggen: mensen zien deze vorm van marketing niet meer of filteren het weg. Laat het me even kort uitleggen.

Hoeveel mailtjes krijg jij per week? Aangetoond is dat de gemiddelde Nederlander ongeveer 100 mailtjes per week ontvangt op zijn privé adres. Laten we er dus voor het gemak dus even vanuit gaan dat dit ook jouw situatie is. Meer dan de helft van die mails is afkomstig van bedrijven die aan email marketing doen. Dat zijn 51 of meer berichten waar jij als ontvanger niet altijd op zit te wachten. En laten we eens een stap verder gaan. Kijk eens naar jezelf, hoeveel van die berichten open jij daadwerkelijk? Het zullen ze echt niet alle 51 zijn. Het is dan ook niet gek dat open rates van emails al jaren dalende zijn en daarmee de effectiviteit van email marketing steeds minder wordt.

Denk ook eens aan websites die je dagelijks bezoekt. Zie je nog wat er aan de rechterkant van de site staat? Eerlijk zijn. Onderzoek bewijst dat het je niet opvalt dat daar de advertenties staan. Je kijkt er niet meer naar. Of de bovenkant van de site dan. Die zie je ook niet meer. Je ogen fixeren zich standaard op het midden van de site. daar vind je hetgeen waar je naar opzoek bent. En wat doen de marketeers dan? Juist, die plaatsen de advertenties gewoon midden in je gezichtsveld. Ze betalen wel wat extra, maar dan ziet de bezoeker in ieder geval wat ze hem willen opdringen en hebben ze weer een view meer. Er wordt niet bij stilgestaan dat dit ten koste gaat van de bezoeker. Deze wordt onderbroken in zijn zoektocht naar specifieke informatie. Hij raakt geïrriteerd, plaatst een adblocker of komt helemaal niet meer terug. Daar gaat een bezoeker en een potentiële klant.

Wat ik ermee probeer te zeggen is dat marketing nu nog steeds vooral draait om mensen te laten stoppen met wat ze aan het doen zijn om even de aandacht op jou te vestigen. Denk er maar eens over na. Tot nu toe vallen bedrijven met hun marketing voornamelijk de consument lastig. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar voornamelijk wordt er op ongelegen tijden "koop mij" geschreeuwd. Deze manier van marketing komt niet meer aan bij het publiek. Ze zoeken manieren om het te blokkeren, of gaan op een geheel andere manier hun media consumeren.

Gelukkig is er nog steeds een manier om je boodschap bij de consument te krijgen. Het is niet opdringerig, niet vervelend, maar het is ook niet makkelijk. Meer hierover lees je in de volgende blog.

Comment

Comment

Case: Video format Automotive

Website Driving-Dutchman.com wilde graag iets met video gaan doen. Ze zien het als een vitaal onderdeel van de site en moet een groot onderdeel gaan uitmaken van Driving-Dutchman.com in de toekomst. Maar er was een probleem: er worden al heel veel video's gemaakt in de automotive wereld. Er moest iets anders komen. Iets wat meer op gevoel en passie inspeelt. Dat is waar de site zich mee onderscheid. 

Na een paar brainstormsessies waren we eruit. De video's gingen we in een aparte documentaire stijl insteken. De man achter de camera gaf antwoordt op vragen over gevoel dat de hoofdrolspelende auto bij hem of haar oproept. Deze wordt dan verwerkt tot voice-over en in de video verwerkt. 

Daar hoort natuurlijk wat mooi beeld bij en daar hebben we ook voor gezorgd. Langzame close-ups en mooie kleuren om het gevoel dat het uiterlijk van de auto oproept te versterken. 

Het einddoel is iets neerzetten dat nog niet gedaan wordt en wat perfect bij Driving-Dutchman past. Missie geslaagd.

Hieronder nog wat voorbeelden.

Comment

2 Comments

Een korte update van wat ik tot nu toe gedaan heb

Af en toe is het tijd om de wereld te laten weten waar je in godsnaam allemaal mee bezig bent geweest de laatste paar maanden . Hierbij dus een lading links en video's. 

Test en video van de Jeep Compass Limited 2.4

Link naar artikel

Tussentijdse hobby video over gamen

Kost verslag over het autonoom rijden van de Mercedes S-Klasse

Link naar artikel

Test van de Kia Pro Cee'd GT

Link naar artikel

Kort verslag van Rotterdam City Racing

Link naar artikel 

Test van de BMW 328i Gran Turismo

Link naar artikel 

Technisch artikel over BMW Connected Drive (BMW Connected Drive in de praktijk) 

Link naar artikel 

Test van de Ford Fiesta ST

Link naar artikel 

Test van de Philips Sound Shooter

Link naar artikel 

Test van de Teufel T300 MK2 speakerset

Link naar artikel 

Test van de Logitech Cube

Link naar artikel 

 

2 Comments

Comment

Re: Mini Cooper Coupe S

Wanneer was de laatste keer dat jij zomaar in de auto bent gaan zitten om voor je plezier een stuk te gaan rijden? Is het te lang terug omdat de auto die je nu hebt te saai is en een leuke auto te duur is? Dat smoesje gaat vanaf nu niet meer op. De Mini Cooper Coupe S geeft teveel plezier voor een haalbare prijs. Lees verder...

Comment

Comment

M6 rubber in je brievenbus

Als je denkt aan een BMW M6, denk je aan een dikke BMW met heel veel PK's. Niet aan een drukpers. Toch wist de Amerikaanse tak van de fabrikant hun topmodel om te toveren tot niets minder.

De Amerikanen wilden de fans van de M voertuigen een keer iets speciaals toesturen om ze alvast wat kennis te laten maken met de M6. Maar hoe zorg je ervoor dat potentiële kopers al een beetje een gevoel krijgen bij het nieuwe model? Een paar plaatjes en wat tekst zullen dat maar tot een bepaald punt voor elkaar kunnen krijgen. BMW koos ervoor om een "M-print" toe te sturen. Jouw persoonlijke stukje drukwerk gemaakt door niets minder dan de nieuwe BMW.

Om dit printje te maken, werd een M6 lichtelijk omgebouwd. Er werd een constructie in verwerkt die inkt op de banden spuitte wanneer de krachtpatser over stukjes papier reed. De M6 werd niet simpelweg met een gangetje van 5km/u over een straat gereden door een stagiair dit toch wat tijd over had. Nee, dat zou te min zijn. Een specialist van BMW werd achter het stuur van het beest gezet om met een flinke snelheid over een racebaan te scheuren die was bestrooid met stukjes vast getapet papier. Niet geheel veilig, maar wel leuk.

Comment

Comment

Review: BMW X1 XDrive 25d 2012

Tja, daar sta je dan. Ogen gericht op een BMW X1. Zo'n auto waarvan je eigenlijk niet weet wat je ervan moet denken. Waar is hij voor? Het is geen jeep waarmee je de blubberige kant van de Alpen gaat opzoeken en het is ook niet de auto waarin met mach 3 een bocht van 90 graden kunt nemen. Gelukkig kreeg ik een paar dagen om uit te vinden waarom deze X1 dan toch bestaansrecht heeft. Lees verder...

Comment

Comment

Even 007 zijn op een treinstation

Niet iedereen is in de wieg gelegd om een 00 status te verdienen en als een James Bond door het leven te kunnen, of toch wel?

Enkele bezoekers van Antwerpen Centraal werden kortstondig in het hectische leven van een MI6 agent gegooid. En dat na het aanschaffen van een simpel flesje cola. Na de aanschaf bij een speciale automaat werden de kopers namelijk uitgedaagd. Ze konden kaartjes winnen voor de nieuwe James bond film Skyfall. Het enige dat hiervoor gedaan moest worden was naar een ander perron lopen binnen 70 seconden.

Dat klinkt natuurlijk erg simpel, maar James Bond zou ook niet in een rechte lijn van A naar B kunnen lopen. Er gebeurt altijd wel iets. Daarom werden de deelnemers aan deze actie ook gebombardeerd met allerlei obstakels. Denk aan 2 joggers op een roltrap die de doorgang blokkeren, een mooie vrouw die heel graag aandacht wilt, een schoonmaker die toevallig in de weg blijft lopen en natuurlijk maakten de 2 mannen die een glasplaat vervoeren hun opwachting. Om het geheel af te sluiten moesten de deelnemers ook nog de James Bond tune meezingen. Werd deze speciale missie goed afgerond, dan kon de deelnemer zijn kaarten in bezit nemen.

Comment

Comment

Controle over tv reclame via twitter

Mercedes geeft tv kijkers de macht over wat ze te zien krijgen tijdens reclame blokken. Dat doe je met een uitgebreide campagne waarmee je het merk neerzet als social media innovator en dus ook gelijk de aandacht trekt van de jongere autorijder. Zo denken de makers er vooral over.

De autofabrikant heeft een drie-delige campagne opgezet waarbij de doelgroep kan bepalen hoe deze delen samen komen. De eerste spot laat een rapper met een professionele bestuurder zien die op weg zijn naar een geheime locatie met de autoriteiten op de hielen. Na dit 60 seconden durende filmpje, werden de kijkers uitgenodigd om via twitter te kiezen welke opvolging ze graag zouden willen zien. De verschillende vervolgen konden worden gekeken op een youtube kanaal en met de hashtag #youdrive konden mensen stemmen op het vervolg van hun voorkeur. De belofte van Mercedes hierin was dat het meest populaire vervolg werd vastgeschroefd aan het al bestaande begin en wederom op TV vertoont zou worden. Mensen werden tijdens dit proces rijkelijk beloond voor hun inspanningen. Ze konden wat leuke hebbedingetjes winnen, maar ook een titel als producer in de aftiteling toebedeeld krijgen.

Wat de resultaten van deze campagne zijn, weten we nog niet. Maar het laat wel zien dat grote merken meer kunnen doen om hun doelgroep wat meer te betrekken bij hun uitingen en het merk zelf. Het is wat mij betreft zeker een stap in de goede richting al denk ik dat er zeker meer mogelijk is met de grootschalige inzet van social media en het gebruik van tv daarin. Persoonlijk zou ik op meerdere kleinschaligere projecten hebben ingezet. Het kost wat meer tijd, maar je kunt je doelgroep beter benaderen en je kweekt meer betrokkenheid door de persoonlijkere benadering en dus ook een positievere merkbeleving. Al met al minder waste en waarschijnlijk flink lager uitvallende kosten. Een setje tv spotjes opnemen kost al een vermogen, laat staan om daarnaast ook nog eens de zendtijd tijdens X-factor in te kopen. Maar wie ben ik op dat te zeggen. Ik ben geen marketeer van een winstgevend automerk met een budget van schijnbaar miljoenen...

Comment

Comment

Reclame op de Apple manier, maar dan voor kauwgom

Apple is niet de enige die de typische Apple marketingvideo's kan maken, dat kan kauwgom fabrikant Stride ook. Dit doen ze dan ook met een parodie op de welbekende introductie video's van bijvoorbeeld de laatste MacBook Pro en de iPhone 4s

Stride laat zien dat met minimale veranderingen en de wil om te innoveren, een heel nieuw product te introduceren is waar iedereen mee overweg kan. Echt waar. En jij maar denken dat kauwgom niet te vernieuwen was. Het bewijs staat hieronder.

Comment

Comment

Eindelijk een Porsche voor de deur

Hehe, eindelijk staat er een Porsche voor de deur. Dat denk je wanneer er een bepaald stukje post op de deurmat valt. En dan loop je naar buiten om je nieuwe racemonster te aanschouwen, blijkt hij er helemaal niet te staan. Dat gebeurde bij een select groepje rijke bewoners van Toronto. Daar bedacht een reclamebureau namelijk dat je als Porsche dealer een rijke doelgroep niet met normale advertenties en folders moet benaderen. Het moet veel specialer en persoonlijker.

Daarom ging het bureau met een Porsche, een camera en wat printspullen op pad om de campagne "It's Closer Than You Think"  vorm te geven. Het idee: parkeer de vierwieler op de oprit van een rijke familie, maak er een foto van, verwerk hem in een persoonlijke folder en gooi hem door de bus. Doe dat bij een complete wijk vol loaded mensen en 32% boekt een testrit. Geslaagde campagne zou ik zeggen

Comment

Review: 2012 BMW 116i

Comment

Review: 2012 BMW 116i

Dit is hem dan. De eerste test van een gemotoriseerde 4-wieler. En waar beginnen we mee? Niets minder dan een BMW 1-serie. Oh, voordat de gadgets liefhebbers afhaken: ik heb zitten Googlen in de auto. Niet op mijn mobiel, maar letterlijk in de auto.

Comment